Ayam oh ayam..



.Assalamualaikum.


Setiap kejadian pasti ade hikmah disebaliknya.. ayam pun ada hikmah disebaliknya..  kadang-kadang kite terlupa tentang ayam.. tau makan  ayam je  kejadian makhluk Allah yang sedap dimakan nie... alang-alang, aku nak promote satu produk islam setanding ngn Kentachi fried chicken dan adik beradiknya... keluaran produk islam.. iaitu Radix fried chicken.. walaupun x la sebesar nama KFC... tapi dapat dimakan tanpa was-was.. insya Allah.. syubhah dapat dielakkan..

ok la.. abis la tu kan..mari kite bercakap pasal.. cik Yam.. bagi yang belum berkahwin.. bagi yang dah berkahwin.. Pak yam dan mak yam.. tidak dilupa pada dik yam kite, abg yam yg gagah perkasa dan kak yam yang ayu.. Ok la.. merapu entah kemane..  huhu.. camane nak stat eh??? idea hilang tetibe.. aish aku nie .. nk stat sal ayam pun gelabah,, tenang-tenang.. ayam je kot...

. sebelum tu nk habaq je.. tok aku  bela ayam.. jadi reban ayam tu cume berada 1m dari rumah aku... plg specific.. bilik aku.. sbb tuh aku excited nak citer sal ayam nie..

##Alkisah di pagi hari... alarm enset aku berderu2 menyahut aku suh bangun solat subuh.. tapi biasa la.. telinge da expired ..    Dek kerana syaitan telah menutup lubang telinge aku dengan kapas dari neraka.. jadi aku tak dengar ape2 dari sahutan alarm aku.. " Padahal aku da record suara mak aku kejut aku bangun subuh... mase tu sebelum kul 6 la.. tepat jam 6.10 minit.. tetibe telinge ku medengar satu suara.. korang bace nie kene wat kuar bunyi tau. sekali ngn gaya.. buat ye. aku nampak kau buat ke x.. aku da pasang cam da... Sudah la.. merapu.. suara ye macam nie..

KOKOKOKO..
ha.. ayam la tu.. aku pun bersegera ke tandas tuk bersiap2 bagi menunaikan solat subuh..


jika kalian mendengar suara ayam berkokok mohonlah kepada Allah kurnia-Nya kerana ketika itu ayam sedang melihat malaikat dan bila kalian mendengar ringkik suara keldai mohonlah perlindungan Allah kerana ketika itu keldai sdang melihat syaitan: sahih bukhari

##Si penggemar desert berair, makanan yang tidak sedap, basi, dan seumpama dengan nya..
Setiap kali makan mesti  ade baki-baki makanan yang x nak kan.. macam tulang ayam., tulang ikan, tulang daging, dan tulang dinosur Pastu baki-baki itu dikumpulkan pada satu bekas,, dan tiap kali bekas itu penuh,, bagai menatang minyak yang penuh. dibawa la makanan itu kepada si ayam-ayam itu.. Alhamdulillah.. sekurang-kurangnya.. kenyangla juga ayam-ayam tu.. dapat juga elakkan dari fenomena inflasi makanan.. Ayam ni baik. x kire makanan ape yang dihidangkan. makan je.. yeorang x kisah dapt makanan basi ke. makanan berulat ke.. Allah da jadikan semua nya da teratur,,, ~~ayat kakak aku..


entry ayam berakhir disni. Ayam adalah Ayam..Saya sayang Ayam kerana ayam sangat sedap..

No comments:

Post a Comment