ak ingin kesana....


aku tiba dipersimpangan


dan menanya


entah ke mana ku harus bawa langkahku ini


hatiku kosong


fikiranku kabur


harus pada siapa aku meminta


secebis pimpinan untuk


ku melayari kekusutan ku ini..




oh Rabb..


apakah aku terlalu kufur akan nikmatmu


apakah aku terlalu lalai dengan nikmatmu


apakah aku terlalu ego terhadap nikmatmu





Sesungguhnya...


aku terleka dibuai nikmatmu


aku terleka diulit nikmatmu


aku terleka dikelilingi nikmatmu




Tuhanku..


Sang raja diriku meminta darimu


Tetapkanlah ia


kuatkanlah ia


mencari keampunanmu


mencari keredhaanmu


Ya Allah


hanya pada mu


kusandarkan harapan


tunjukkan ku jalan




Ya Allah..


aku ingin ke sana.....


melayari kebahagiaan...


kuatkanlah hatiku..


tetapkanlah hatiku...


agar ku bisa..


mengorak langkah ku..


ke sana...




ALLAHu RAHMAN.......




No comments:

Post a Comment