Nuffnang Tutorial



Assalamualaikum.. malm nie.. kebetulan kawan aku mtk aku ajar dia camane nak add kan nuffnang nyer sign lam blog.. sebenaya aku pun baru nak start2 serius lam dunia blog nie.. jadi aku nak buat sket tutorial sal camane nak add kan nuffnang lam blog .. and the same time dapat manfaat darinya.. walaupun agak lambat sket pulangan dia,,however,,just try.. =).. enjoy ya.


  • firstly.. bukak http://www.nuffnang.com.my/ n semestinya korang kene sign up la.. aku pun konpius sign up sebagai blogger atau advertiser... ade mazhab ckp sebagai advertiser. ade jg yang ckp sebagai blogger.. then aku decidekan sign up as blogger.. sape2 yang nak tolong ubah leh coment2 nye..=)

  • secondly..

tapi yang pastinya kene varifly emel korang lu


  • then lepas tu...................................................................sign in mcm biasa..


n then. klik kat blog manager




pastu ade HOmeWerk ket korg kene wat........

senang je kan ;)
  • step yang bukan akhir



  • okay.. skit agi... =)
lepas tekan add blog tu... korang akan dpt page nie..

next.. akan kuar page yang korang leh kopi pasta kan code-code yang diberi.. tp tgok choice ye. kalau anda nak taruk kat header... copy dr code header.. atau sebagainya.. =)


masuk SIGN IN lam blogger korang
masuk DASHBOARD + DESIGN + ADD GADGET
jgn lupe SAVE
OK =)
//siap//


enjoy.

No comments:

Post a Comment